گلچینی از بهترین مطالب سایتها و گروههای اینترنتی
انواع مطالب جالب و خواندنی وعکس و داستان کوتاه
روزی مردی ثروتمند در اتومبیل جدید و گران قیمت خود با سرعت فراوان از خیابان کم رفت و آمدی می گذشت.
ناگهان از بین دو اتومبیل پارک شده در کنار خیابان یک پسر بچه پاره آجری به سمت او پرتاب کرد. پاره آجر به اتومبیل او برخورد کرد!
مرد پایش را روی ترمز گذاشت و سریع پیاده شد و دید که اتومبیلش صدمه زیادی دیده است. به طرف پسرک رفت و او را سرزنش کرد.
پسرک گریان با تلاش فراوان بالاخره توانست توجه مرد را به سمت پیاده رو، جایی که برادر فلجش از روی صندلی چرخدار به زمین افتاده بود جلب کند.
پسرک گفت: "اینجا خیابان خلوتی است و به ندرت کسی از آن عبور می کند. برادر بزرگم از روی صندلی چرخدارش به زمین افتاده و من زور کافی برای بلند کردنش ندارم".
"برای اینکه شما را متوقف کنم ناچار شدم از این پاره آجر استفاده کنم".
مرد بسیار متاثر شد و از پسر عذر خواهی کرد. برادر پسرک را بلند کرد و روی صندلی نشاند و سوار اتومبیل گرانقیمتش شد و به راهش ادامه داد ...

نتیجه اخلاقی : خدا در روح ما زمزمه می کند و با قلب ما حرف می زند. اما بعضی اوقات زمانی که وقت نداریم به ندای قلبمان گوش کنیم، او مجبور می شود بگونه ای عمل کند که شاید به مزاقمان خوش نیاید ... در زندگی چنان با سرعت حرکت نکنید که دیگران مجبور ....



تاریخ: شنبه 22 بهمن 1390برچسب:داستان کوتاه,جالب,زیبا,آموزنده,
ارسال توسط حسن
اگرچه به نظر می‌رسد شانه كردن موهای صاف بسیار راحت‌تر از شانه كردن موهای مجعد یا فر است اما جالب است بدانید كه امكان گره خوردن و درهم پیچیدن موهای صاف در مقایسه بسیار بیشتر است.از آنجا كه موهای صاف سبك‌تر هستند،هنگام تحرك،هر یك از تارهای مو به‌صورت مجزا حركت می‌كنند كه در این صورت احتمال گره خوردن و درهم پیچیده شدن تارهای مو افزایش خواهد یافت. این در حالی است كه موهای مجعد سنگین‌تر هستند و هنگام حركت،معمولا یك دسته تار مو با هم به حركت درمی‌آیند بنابراین به هم پیچیده نشده و درهم گیر نمی‌كنند.این نتایج، برگرفته از یافته‌های یك محقق فرانسوی است كه بر اساس یك مدلسازی ریاضی دراین‌باره به مطالعه و تحقیق پرداخت.


1 - در حیوانات موهای مختلف،کارایی متفاوتی دارند.مثلا سبیل برخی حیوانات بسیار بلند است و نقش اندام حسی را دارد.

2 - تعداد فولیکول‌های مو در یک فرد،بیش از پنج میلیون است که در سراسر بدن پخش هستند و قابل توجه اینکه این تعداد فولیکول مو در زن و مرد و تمامی نژادها یکسان است.تعداد فولیکول‌های مو در واحد سطح بدن انسان بیشتر از سایر پستانداران است ولی علت آنکه کم موتر به نظر می‌رسد،آن است که اغلب موها، زیاد بلند و ضخیم نمی‌شوند.


3 - در هر روز حدود 100 عدد تار مو می‌ریزد و موی دیگری جای آنها در می‌آید بنابراین ریزش مو پس از بلوغ اگر کمتر از صد تار در روز باشد،می‌توان آن را طبیعی محسوب کرد و جای نگرانی نیست.


4 - در نژاد مغولی مثل ژاپنی‌ها موی سر زبر و سیخ مانند است.در سیاه پوستان موهای سر فرفری است و در نژاد قفقازی نظیر ما ایرانی‌ها موها انواع مختلفی شامل صاف و فر دارند.


5 - قبل از بلوغ،سرعت رشد موی سر در پسرها بیشتر از دخترهاست اما پس از بلوغ،سرعت رشد موی سر در خانم‌ها بیشتر از آقایان می‌شود.


6 - برخلاف باور عمومی،تراشیدن مو باعث افزایش سرعت رشد آن نمی‌شود.


7 - علت اصلی تنوع رنگ در موی انسان‌ها به ساختمان «ملانین» تولید شده بستگی دارد.دو نوع ملانین وجود دارد که یکی مسئول تولید رنگ سیاه و قهوه‌ای (یوملانین) و دیگری مسئول تولید رنگی ما بین زرد و قرمز (فیوملانین) است.


8 - معمولا «مژه‌ها» در بین موهای بدن تیره‌تر از بقیه هستند.


9 - عامل اصلی در تعیین رنگ موهای یک فرد،ژنتیک است اما عوامل دیگری نیز می‌توانند بر رنگ موها تاثیر بگذارند.


10 - بیشترین رنگ مو در جهان،رنگ سیاه است.در میان نژادهای مختلف،نژاد قفقازی بیشترین تنوع رنگ را دارد که بیشتر بستگی به موقعیت جغرافیایی محل زندگی آنها دارد.

منبع:salamat.ir



تاریخ: جمعه 24 تير 1390برچسب:مو,علمی,تحقیق,جالب,دانستنی,خواندنی,
ارسال توسط حسن

روزی نه چندان دورِ دور، او هم  نگاری بوده است...

Iran Eshgh




تاریخ: یک شنبه 15 خرداد 1390برچسب:پیرزن,نگار,زیبا,عکس,
ارسال توسط حسن

یکر مرحوم ناصر حجازی، پیشکسوت باشگاه استقلال و فوتبال ایران صبح چهارشنبه (چهارم خرداد 90) با حضور جمع انبوهی از طرفداران، دوستداران و خانواده و بستگانش ابتدا به ورزشگاه آزادی تهران منتقل شد و در شرایطی که بیش از 20 هزار نفر برای حضور در مراسم تشییع پیکر او حضور داشتند، آخرین دور افتخار را در ورزشگاه زد و روی دوش یاران و دوستدارانش درون دروازه قرار گرفت و برای آخرین بار در بدرقه پرشور مردم ورزشگاه آزادی را ترک کرد.

حضور چشمگیر دوستداران ناصر حجازی در ورزشگاه آزادی بیش از تصور عمومی بود. در این مراسم گرو‌ه‌های مختلف مردمی، زن و مرد، نوجوان و کهن‌سال شرکت داشتند همچنین گروه بزرگی از چهره‌های مطرح ورزشی به ویژه فوتبال همینطور جمعی از هنرمندان برای وداع با پیکر دومین دروازه‌بان قرن آسیا خود را به ورزشگاه آزادی رسانده بودند.

پیکر مرحوم ناصر حجازی پس از دور افتخار زدن در پیست ورزشگاه بر روی دوش یاران و دوستانش به دروازه جنوبی ورزشگاه منتقل شد و درون دروازه قرار گرفت تا مرد پرافتخار دروازه تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه استقلال برای آخرین بار درون چارچوب قرار بگیرد. دروازه‌بانی که سالها برای تیم ملی و استقلال درون دروازه قرار گرفته بود در حالی پیکرش برای آخرین بار درون چارچوب فلزی قرار گرفت که بیش از 20 هزار دوستدارش اشک ریختند و به تشویق او پرداختند.

پیش از ظهر چهارشنبه پیکر ناصر حجازی به قطعه نام آوران بهشت زهرا(س) رسید. مراسم خاکسپاری ناصر حجازی در شرایطی برگزار شد که ازدحام جمعیت کار را برای تدفین بسیار سخت و مشکل کرده بود و ماموران پرتعداد نیروی انتظامی هم با وجود تلاش بسیاری که انجام دادند نتوانستند نظم را بر این مراسم حاکم کنند.

با وجود کشیدن حصار کنار قبر مرحوم ناصر حجازی برای جلوگیری از ازدحام جمعیت و انجام صحیح مراسم خاکسپاری، هجوم جمعیت باعث فرو ریختن حصارها شد و خانواده مرحوم حجازی مجبور شدند به سرعت این مراسم را برگزار کنند و در حالی که باز هم ازدحام جمعیت میزان محبوبیت این اسطوره فوتبال ایران را نشان می داد، سرانجام پیکرش در قطعه 255 ردیف 57 شماره 12 قطعه نام‌آوران و هنرمندان به خاک سپرده شد تا مرد دوست داشتنی فوتبال ایران در سرای ابدی اش آرام بگیرد.



 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را انتخاب كنید

مراسم تشییع پیکر ناصر حجازی در استادیوم آزادی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 7 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط حسن



 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را انتخاب كنید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 22 فروردين 1390برچسب:کودکان,بچه ها,شاد,زیبا,عکس,
ارسال توسط حسن


جهت دریافت تمام والپیپرهای زیر (30 والپیپر با سایز 1600x1200) اینجا کلیک کنید
حجم فایل زیپ شده : 7.5 مگابایت

جهت دریافت تمام والپیپرهای زیر (30 والپیپر با سایز عریض 1920x1200) اینجا کلیک کنید [WIDE]
حجم فایل زیپ شده : 9 مگابایت



 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را انتخاب كنید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

برای مشاهده تصویر بالا با سایز والپیپری 1600x1200 اینجا کلیک کنید

برای مشاهده تصویر بالا با سایز والپیپری و عریض 1920x1200 اینجا کلیک کنید [Wide]



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 6 بهمن 1389برچسب:عکس,والپیپر,
ارسال توسط حسن

پیش‌بینی یا معرفی جاذبه‌های برتر گردشگری جهان، اقدامی معمول است که اکثر سایت‌های معروف مسافرتی، گردشگری و راهنمایان تور و مجلات و نشریات معتبر گردشگری با‌ آغاز سال نو، بر اساس نظر سنجی‌های خود از خوانندگان یا بر اساس تکمیل و نظر کارشناسان، انجام می‌دهند. اگر چه، صحت و یا نادرستی تمام این پیشنهادها امری نسبتاً محال به نظر می‌آید و یا به گفته‌ای دیگر محقق شدن آنها، الزامی نیست، اما انگیزه و اشتیاق نهفته در پس این اقدامات و مهمتر از آن معرفی نقاط، شهرها و ناشناخته‌های جدید، خود به اندازه کافی هیجان انگیز و به یاد ماندنی است.

شاید سفر به حتی یکی از این مناطق، پیش‌نیاید اما مطالعه جاذبه‌های هر یک از این جاذبه‌های ولو اندک خالی از لطف نیست. آنچه در ادامه این ایمیل می‌آید، پیش‌بینی‌ها یا پیشنهادهایی است که به تازگی در یک سایت تخصصی راهنمایی گردشگری امریکایی به نام فرومز (Frommer's) آورده شده است که در آن می‌توان اسامی جدیدی را در فهرست برترین‌های گردشگری سال دید.


تونس: (Tunisia)

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 6 بهمن 1389برچسب:عکس,دیدنی,زیبا,جالب,توریست,
ارسال توسط حسن

ئیس دولت امارات متحدۀ عربی و حاکم ابوظبی در جریان طرح های ساخت دو بیمارستان تازه "العین" و "المرفق" قرار گرفتند. از آنجا که ساخت این دو بیمارستان تازه سطح درمان پزشکی تخصصی و خانوادگی را در ابوظبی بالا می برد، این بیمارستان ها جایگزین بیمارستان های کنونی العین و المفرق خواهند شد. بیمارستان تازه ساز المرفق که 690 تخت خوابی بوده و مساحت آن 245 هزار متر مربع است، جایگزین بیمارستان کنونی 431 تخت خوابی المرفق خواهد شد. همچنین پارکینگ این بیمارستان گنجایش 1,300 خودرو را خواهد داشت و ساختمان تازه برای درمان بیماری های خارجی نیز از 147 اتاق و 60 اتاق معاینه تشکیل شده است.

بنا بر اعلام شرکت خدمات پزشکی ابوظبی، بیمارستان تازۀ العین نیز مجتمعی است با فضایی دوستانه که در آن امکانات نوین پزشکی ارائه می گردد. این بیمارستان 688 تخت خوابه در زمینی به مساحت 358 هزار متر مربع با 30 دپارتمان پزشکی ساخته شده و افزون بر برخورداری از نخستین واحد تخصصی درمان سکته های مغزی در کشور، دارای بخش هایی خاص در حوزه زیست پزشکی از جمله حوادث، استخوان پزشکی، و طب ورزشی است. این بیمارستان در همکاری با دانشگاه امارات، به مرکزی برای پژوهش، آموزش، و کارورزی متخصصان تبدیل خواهد شد. همانطور که در تصاویر زیر می بینید بیمارستان العین در کشور امارات، یکی از بزرگترین و شکیل ترین بیمارستان ها است که طراحی محیطی و داخلی، تجهیزات و امکانات عالی با رنگ های شاد و متنوع آن بی شباهت به هتل نیست.

رئیس دولت امارات بر افزایش سطح مراقبت های بهداشتی و پزشکی ارائه شده به شهروندان اماراتی و خارجیان مقیم این کشور، تأکید نموده است و اعلام شده که این دو بیمارستان در سال 2013 وارد عرصۀ خدمت رسانی خواهند شد. اَبوظَبی، یكی از امیرنشینهای هفتگانه و بزرگ ترین واحد امارات متحد عربی در ساحل جنوبی خلیج فارس است.


 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را انتخاب كنید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 4 بهمن 1389برچسب:عکس,جالب,
ارسال توسط حسن

تصاویر زیر خانه ای شگفت انگیز را نشان می دهد که در سال 2006 در مکزیک ساخته شد. آرشیتکت این خانه فردی بنام Javier Senosiain بود. ناتیلوس (Nautilus) نام زیر دریایی کاپیتان نمو است که نام او را بر روی این خانه گذاشتند. زن و شوهر جوان با دو فرزند به Mexico City می آیند که در یک خانه معمولی زندگی کنند آنها می خواستند خانه خود را از یک مجتمع به یک طبیعت واقعی تغییر دهند. همیشه فکر می کردند که حرکت در یک خانه حلزونی شکل، حرکت از این اتاق به آن اتاق در چنین محیط پیج در پیچی چه حسی خواهد داشت ؟

این خانه ترکیبی از طبیعت، دریا و آبزیان دریایی همچون حلزون تجربه تازه ای را برای این زن و شوهر جوان به همراه فرزندانش بوجود آورد. دیوار این خانه با پنجره های رنگی منظره زیبایی را از بیرون و داخل خانه نمایش می دهد. اتاق ها و حمام این خانه با دیوارهای شنی احساسی را به شما می دهد مثل اینکه زیر آب هستید. این خانه با تمام زیبایی های آن بسیار مستحکم و مقاوم هم است.


 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را انتخاب كنید

محیط اطراف و باغی که خانه را احاطه کرده

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 4 بهمن 1389برچسب:عکس,
ارسال توسط حسن

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

این یک اتومبیل دو نفره با نام EN-V است که شرکت جنرال موتور نمونه های آزمایشی اش را ساخته است. وقتی به این طرح نگاه می کنیم خودروهای فعلی مان به نظر خیلی فضاگیر و بزرگ می آیند. به خصوص اگر به مشخصات این طرح نگاهی بکنیم بیشتر عاشق اش می شویم. ‏کاربرد این خودرو در سفرهای درون شهری است این ماشین حدود ۵۰۰ کیلوگرم وزن دارد، با حداکثر سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت می کند و با یک بار شارژ ۵۰ کیلومتر حرکت می کند. اما داستان در همینجا تمام نمیشود. ‏

طراحی زیبا و کوچک بودن تنها مزیت این اتومبیل نیست. برای کنترل این اتومبیل از فناوری های جدیدی استفاده شده. برای جلو رفتن کافی است کمی خودتان را به جلو خم کنید و برای عقب رفتن هم برعکس اش. چیزی شبیه ‏Segway ‏که احتمالا با آن اشنا هستید. ‏

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

امکانات شبکه این خودرو هم جالب است. این اتومبیل ها می توانند با یکدیگر صحبت کنند. سیستم آنها به گونه ای است که با یکدیگر تصادف نمی کنند. همچنین سنسورهایی دارند که مانع از برخورد آنها با عابران پیاده میشود. ‏در کنار آن یک امکان حرکت گروهی هم وجود دارد. به این معنی که یک اتومبیل می تواند جلو بیوفتد و به بقیه بگوید تا او را دنبال کنند. بقیه به صورت خودکار خودروی جلویی را دنبال می کنند و نیاز نیست رانندگی کنید. و از همه بهتر سیستم پارک خودکار است. در خیابان توقف کنید و دکمه پارک را روی تلفن همراهتان فشار دهید. خودرو خودش را پارک می کند. دوباره هنگام برگشتن دکمه خروج از پارک را بزنید تا ماشین از پارک بیرون بیاید. ‏به نظر شما چه زمانی چنین خودروهایی را در خیابان ها خواهیم دید؟ ‏

منبع: نارنجی




تاریخ: سه شنبه 28 دی 1389برچسب:تازه ها,تکنولوژی,
ارسال توسط حسن

شما هم میهنان عزیز ایرانی در روزهای اخیر شاهد تغییر ناگهانی آب و هوا و بارش برف زمستانی در بسیاری از نقاط کشور بودید و تصاویر زیر گویای زیبایی های زمستان امسال در شهرهای مختلف ایران است. امید که بارش رحمت الهی موجبات خوشحالی مردم را فراهم نماید و تا اندازه ای هم آلودگی هوا در کلانشهرها که ناشی از مصرف سوخت های ناقص است کاهش یابد.



 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را انتخاب كنید

تهران

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 28 دی 1389برچسب:عکس,برف,شهرها,زمستان,
ارسال توسط حسن




تاریخ: سه شنبه 24 دی 1389برچسب:,
ارسال توسط حسن

این پسر با نام علی سرور (Ali Srour) می باشد که بدون بازو و دست به دنیا آمده است و اراده ی بی نظیر این کودک وی را به استفاده از پاهایش به جای دستان اجبار نموده است و هم اینک می تواند غذای خود را نیز خود بخورد و نیازی به هیچ کس برای انجام کارهای شخصی خود ندارد.واقعا باید بر پشتکار چنین انسانی آفرین و احسنت گفت … او همچنین قادر به کار و بازی با رایانه می باشد و به گفته ی خانواده اش قادر است تک تک انگشت های پای خود را کنترل و از آنها استفاده کند.

 

عکسهایی از علی ، پسری که به جای دست از پاهای خود بهره می برد ! - www.tak2pix.com



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 24 دی 1389برچسب:عکس,
ارسال توسط حسن

هميشه رفتن رسيدن نيست،
اما براي رسيدن چاره اي جز رفتن نيست.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 24 دی 1389برچسب:خواندنی,زیبا,عکس,سخنان بزرگان,
ارسال توسط حسن

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 18
بازدید کل : 131776
تعداد مطالب : 40
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1